Gluténérzékenység, lisztérzékenység, gabonaallergia.

A glutén-intolerancia (cöliákia) információs portálja.

Kezdőlap / kategória: "élelmi rostok"

élelmi rostok

Spárga - indul a szezonja!

Spárga – indul a szezonja!


Mi az a nyúlárnyék? Népies nevén a spárga. A spárga számos előnyös tápanyag forrása, többek között mint általában a zöldségek, kitűnő rostforrás is. Recept... Bővebben
Gluténérzékenység és inzulinrezisztencia? Van megoldás!

Gluténérzékenység és inzulinrezisztencia? Van megoldás!


160 g szénhidrát? Glikémiás index? Növényi rostok? Lassan felszívódó szénhidrátok? Nézzük át, mire kell figyelni, ha mindkét betegségben érintettek vagyunk. Bővebben
Olajos magvak a gluténmentes diétában

Olajos magvak a gluténmentes diétában


A diófélék, olajos magvak glutént NEM tartalmaznak, így a cöliákiások étrendjébe beépíthetőek, de figyeljünk arra, hogy nyomokban se tartalmazzon glutént ha előre csomagoltat vásárolunk!... Bővebben
A vastagbélrák és a gluténérzékenység

A vastagbélrák és a gluténérzékenység


Csökkenthető a cöliákiások vastagbélrák kockázata helyes gluténmentes étrend kialakításával. A rostszegény étrend növeli a vastagbélrák kockázatát. Mi a megoldás? Bővebben
Fókuszban a rostpótlás, a csonthéjas gyümölcsök bemutatása

Fókuszban a rostpótlás, a csonthéjas gyümölcsök bemutatása


A cöliáka esetén a diétázóknak rostpótlásra van szüksége. Ehhez jók a gyümölcsök, pl,. a csonthéjas termésű gyümölcsök, mint a meggy, cseresznye, szilva, őszibarack, kajszibarack.... Bővebben
Mivel tudja a cöliákiás-gluténérzékeny pótolni a rostokat? - Gyümölcsök

Mivel tudja a cöliákiás-gluténérzékeny pótolni a rostokat? – Gyümölcsök


Cöliákiások számára különösen fontos odafigyelni a megfelelő rostbevitelre. Élelmi rostok pótlásának legfinomabb lehetősége a gyümölcsök rendszeres fogyasztása. Új cikksorozatunkban bemutatjuk az egyes gyümölcsöket. Bővebben