Gluténérzékenység, lisztérzékenység, cöliákia, gabonaallergia.

A gluténintolerancia információs portálja.

Vica szentendrei túra gluténérzékeny szemmel

Horváth Éva a Vica letesztelte rovatunk háziasszonya Szentendrén járt, lássuk az élménybeszámolót!

Vica letesztlte Szentendre gluténmentes

Sziasztok!

Szentendrei túrám következik 🙂 Március 15-én mindenképp valami aktív programot szerettünk volna, nézelődtünk, hogy milyen programok lesznek aznap, végül a fülünkbe jutott a hír, hogy a Skanzen ingyenes lesz az ünnepnapon. Megbeszéltük a párommal, hogy miután mind a ketten kb. első osztályos korunkban voltunk ott osztálykiránduláson, azaz cirka húsz éve, kihasználjuk ezt a lehetőséget és ellátogatunk Szentendrére.

Pár szót a Szentendrei Skanzenről: sokak értesültek az ingyenes látogatási lehetőségről, így elképesztő tömeg mozgolódott a területen, rengeteg gyerkőc rohangált mindenfelé, pedig pont aznap kissé hideg is volt. Nagyon szépen megőrizték a látnivalókat, az állatok is jókedvűek voltak, hiszen minden kisgyerek megsimogatta a buksijukat és tömték őket répával. Az ott közlekedő nosztalgia vonatot is érdemes kipróbálni, a belseje a régmúltat idézi és a sok séta után még jól is esik az embernek egy picit pihenni rajta.

A nagy túra után következett még egy, amikor is már éhezni kezdtünk, gondoltuk visszamegyünk a városba és egy késői ebéd keretében fogyasztunk valamit. Habár bőségesen reggeliztünk, de az se tart ki egész nap. A reggelink tepsis bundás kenyér volt olvasztott sajttal és zöldségekkel, ami tökéletesnek bizonyult a hosszú sétához.

reggelink gluténmentes tepsis bundáskenyér

El Mariachi étterem, ahol a gluténérzékenyekre is gondolnak!

Egy órányi séta távolságra van a Skanzentől a szentendrei busz-pályaudvar, amelyhez 1 percnyi plusz sétára van az El Mariachi étterem, ahol a gluténérzékenyekre is gondolnak. Teltház fogadott minket, de hatalmas mázlink volt, mert a bejáratnál még épp volt egy üres asztal, ahová gyorsan le is ültünk, de akik már utánunk érkeztek, sajnos pórul jártak. Az étlapon egy kis jel (áthúzott búzakalász) mutatta, hogy mit ehet egy gluténérzékeny is. Előételnek egy lazacsalátát kértem, a párom pedig levessel melegítette fel és sörrel hűtötte le magát… nos, ezt csak ő értheti 🙂
A lazac isteni finom volt, többet nem is fűznék hozzá.

Vica letesztlte Szentendre gluténmentes - gluténmentes lazac tál

A főételnél sikerült olyan jól beleválasztanunk, hogy a felét kértük, hogy csomagolják be és vacsinak befejeztük. Én a gluténmentes chilis mártásban sült oldalast választottam karikára vágott sült-krumplival, de a fokhagymás tejföl nélkül, mert az nem volt laktózmentes. Nagyon finom volt a legkevésbé sem csajos adagom.

Vica letesztlte Szentendre - gluténmentes chilis mártásban sült oldalas

A kiszolgálás is remek volt, kedvesek voltak és segítőkészek és ár-érték arányban is tökéletes!

Reméljük még visszatérünk 🙂

Kapcsolódó bejegyzések:

Balatonfenyves - milyen lehetőségeink vannak gluténérzékenyként? Vica 2 helyet tesztelt.
Balatonfenyves – milyen lehetőségeink vannak gluténérzékenyként? Vica 2 helyet tesztelt.

Vica Balatonfenyvesen járt, az ott tapasztalt gluténmentes étkezéssel kapcsolatos élményeit osztotta meg velünk. Két étteremben is ellátogatott. Glutenfree tour rovat....

Prágai gluténmentes körkép - Vica élménybeszámolója
Prágai gluténmentes körkép – Vica élménybeszámolója

Glutenfree hamburger tour prágai kitérővel folytatódik. Vica most több prágai éttermet is letesztelt. Éhen biztosan nem hal gluténérzékeny Prágában!

Glutenfree sweet-shop tour 3. - gluténmentes sütemények tesztje
Glutenfree sweet-shop tour 3. – gluténmentes sütemények tesztje

Vica a glutenfree tour rovatunk ötletgazdája és háziasszonya két újabb cukrászdát tesztelt le. A gluténmentes sütemények tesztje ezúttal sikeres volt.:)...

Glutenfree all you can eat túra - gluténmentes svédasztal
Glutenfree all you can eat túra – gluténmentes svédasztal

Biztonságosak-e a svédasztalos "all you can eat éttermek"? Gluténmentes svédasztalos élménybeszámoló Vicától, aki évfordulóját ünnepelte egy svédasztalos étteremben.

Gluténmentes pizzák tesztje: Glutenfree pizza tour 2

Mai cikkünkben Vica élménybeszámolóját olvashatjuk két újabb pizzériában szerzett tapasztalatairól, ahol gluténmentes pizzát kínálnak. Kettőből az egyik elfogyasztása után tüneteket...